Nie ma chyba osoby, która nie znałaby Facebooka. To największy portal społecznościowy, na którym konta ma większość ludzi na świecie, a z możliwości zakładania stron oraz reklamowania się korzysta niemal każda firma. Zobacz, jak możesz promować swoją stronę na Facebooku i czy da się kupić lajki.

  1. Jak reklamować firmę na Facebooku, by zdobyć wielu klientów?

Żadna firma nie istnieje bez klientów. Celem każdej jest sprzedanie klientom jak największej liczby produktów czy usług. Dużą wagę firmy przywiązują więc do marketingu, który dziś jest prowadzony głównie w internecie. Jednym z jego elementów są social media, w tym największy portal społecznościowy, czyli Facebook. Tam najłatwiej pozyskać klientów. Jednak reklamowanie firmy wcale nie jest takie proste. Jak reklamować firmę na Facebooku i jak kupić lajki?

  1. Strona oraz konto w managerze firmy

Żeby móc reklamować się na Facebooku, trzeba najpierw założyć firmową stronę. Robi się to bardzo łatwo. Nazwa strony powinna być nazwą firmy, aby nie wprowadzić nikogo w błąd. Warto też zapoznać się z zasadami Facebooka, bo ten nie akceptuje niektórych nazw. Następnie należy dodać niezbędne informacje o firmie, produktach, usługach oraz dane kontaktowe. Kolejny krok, to wybór odpowiednich opcji w ustawieniach prywatności strony. Trzeba tam zaznaczyć, kto może komentować, polubić stronę itd. Pamiętaj też, że możesz blokować osoby działające na Twoją szkodę, niekulturalne i obrażające Ciebie, firmę i inne osoby. Oprócz strony warto też założyć konto w managerze firmy. Daje ono szereg dodatkowych możliwości, na przykład planowanie postów. Posty publikowane na stronie powinny być zwięzłe. Nikt tam nie lubi czytać długich elaboratów, więc do dłuższych wpisów na stronie internetowej przekierowują linki. Nie można publikować samych linków bez żadnych opisów, bo w to nikt nie kliknie. Warto w krótkim wpisie zachęcić do kliknięcia w link, polubienia, skorzystania z produktu czy usługi. 

  1. Reklamy na Facebooku

Kiedy masz już stronę, możesz promować ją, a zarazem swoją firmę poprzez reklamy. Masz dwie możliwości – reklamowanie całej strony lub pojedynczych wpisów. W zależności od wyboru klikasz „promuj post” lub „promuj stronę”. Promowanie strony jest droższe niż pojedynczych postów. Następnie w okienku musisz ustawić wygląd reklamy, grupę docelową, budżet oraz czas trwania. Pamiętaj, że za 1 dzień reklamy stawka wynosi 2 złote. Do reklamy warto dodać specjalny przycisk zachęcający do aktywności, na przykład „więcej informacji”, „zarejestruj się” lub „kup teraz”. Kiedy już to zrobisz, musisz kliknąć „promuj” i poczekać aż portal zaakceptuje reklamę. Reklamę możesz założyć zarówno bezpośrednio na stronie, jak i w managerze firmy. Pamiętaj o tym, że w zależności od tego jaki rodzaj reklam wybierzesz – prywatne, czy biznesowe, zależy to, czy będziesz musiał płacić podatki za Facebook od dochodów, jakie otrzyma on za Twoje reklamy. Przy reklamowaniu tylko prywatnym nie musisz płacić nic, natomiast przy biznesowym musisz płacić za Facebook podatek dochodowy oraz VAT, ponieważ Facebook nie rozlicza się z podatków w Polsce. Co miesiąc będziesz musiał odprowadzać podatek od kwoty, jaką będziesz mieć do zapłaty, a później rozliczać się zarówno z US, jak i Facebookiem z opłaconych podatków. 

  1. Czy można i jak kupić lajki?

Oczywiście, że można. Oferowane są na przykład na stronie szybkielajki.pl. Za najtańszy pakiet trzeba zapłacić około 4 złote. Jednak aby kupione lajki mogły zostać dodane, musisz sprawdzić i zmienić odpowiednio ustawienia prywatności swojej strony. Po pierwsze posty na stronie muszą mieć widoczność publiczną. Podawany link musi być prawidłowy, a ustawienia prywatności muszą umożliwiać dodawanie lajków. Następnie musisz jeszcze wybrać interesujące Cię opcje, takie jak na przykład jakość, a także dodatkowe atrybuty. Lajki zazwyczaj pojawiają się w czasie od 10 minut do 72 godzin od dokonania zakupu, a czasem nawet już po opłaceniu zamówienia. 

  1. Uważaj, co piszesz na Facebooku!

Facebook w ostatnim czasie coraz bardziej jest wyczulony na łamanie standardów społeczności. Możesz otrzymać blokadę w najmniej spodziewanym momencie. Musisz więc koniecznie uważać nie tylko na to, co publikujesz na stronie, ale też jak często. Podobnie z pisaniem wiadomości w messengerze. Blokadę otrzymasz nawet za wysłanie tej samej wiadomości lub wstawienie takiego samego komentarza na stronach lub grupach tematycznych, na których udostępniasz posty opublikowane wcześniej na stronie. Ponadto uważaj, co piszesz na swoim prywatnym profilu oraz innych stronach czy grupach. Blokada z powodu jakiegoś komentarza może trwać nawet miesiąc i obejmować wszystkie możliwe funkcje, włącznie z prowadzeniem strony i messengerem. Istnieje możliwość zabezpieczenia się przed tym. Dodaj w managerze firmy partnera do strony i daj mu uprawnienia do publikowania oraz odpowiadania na wiadomości, a także zakładania reklam. Pamiętaj, aby zrobić to zanim dostaniesz blokadę, bo w takim przypadku już żadne działania nie przyniosą skutku. 


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.