Zdecydowana większość ludzi korzysta dzisiaj z internetu. Sprawia to, że internet jest teraz narzędziem marketingowym lepszym niż zwykłe media. Trzeba jednak wiedzieć, co i jak zrobić, żeby wypromować swoją stronę w internecie. Zobacz, co możesz zrobić, by zdobyć jak najwięcej klientów i o co chodzi w pozycjonowaniu swojej strony internetowej.

5 sposobów na szybkie wypromowanie firmy w internecie

Prowadzenie firmy nie jest łatwym zadaniem. To nie tylko stworzenie produktu lub usługi i sprzedawanie, ale także marketing. Bez odpowiedniego marketingu firma będzie wręcz niewidoczna dla ludzi. Dziś niemal wszystkie firmy wykorzystują możliwości internetu i na różne sposoby promują swoje produkty czy usługi. Jak szybko wypromować firmę? Oto 5 najlepszych sposobów.

  1. 1. Strona internetowa

Niemal każda firma posiada stronę internetową, na której przedstawia swoją działalność, produkty, usługi oraz umożliwia klientom ich zakup, a także kontakt. Strona jest zazwyczaj pierwszym miejscem, gdzie klient styka się z ofertą przedsiębiorstwa. Powinna więc przede wszystkim posiadać proste menu i interfejs. Poruszanie się po niej musi być proste i szybkie, gdyż potencjalni klienci zwykle chcą jak najszybciej dostać się na docelową podstronę. Bardzo ważne jest także, by łatwo dostępne były dane kontaktowe. Bardzo dobrym pomysłem jest formularz, ale wystarczy też podać telefon czy e-mail. Nie można również zapomnieć o tym, że większość ludzi dziś przegląda strony internetowe w smartfonach. Strona musi więc być czytelna i łatwa w nawigacji również na urządzeniach mobilnych. Wygląd strony jest istotny nie tylko pod względem rozmieszczenia jej elementów, ale też pod względem grafiki, tła czy używanej do pisania czcionki.

  1. 2. Odpowiednie treści

Masz piękną stronę internetową, na którą łatwo trafić. Jednak nie przekłada się to na zamówienia. Ba, narzędzia analityczne wskazują, że ludzie spędzają na stronie niewiele czasu. Zastanawiasz się, co robisz źle, może za mało się reklamujesz? Tymczasem problem może tkwić w treściach. Te powinny być pisane odpowiednim językiem, w zależności od grupy docelowej, dla której piszesz i sprzedajesz produkt czy usługę. Teksty powinny być napisane ciekawie, językiem korzyści i bez błędów. Najważniejszym elementem treści są nagłówki i leady, czyli wstępy do tekstów. To nagłówek klient widzi najpierw i w niego klika, gdy ten go zainteresuje. Następnie 8/10 wchodzących na stronę osób czyta wstęp tekstu, a zaledwie 2/10 czytają resztę. To można zmienić, pisząc wstęp w taki sposób, by zachęcał do czytania dalej. Warto zamieszczać na swojej stronie ciekawe treści, z poradami, dające klientowi pewność, że znasz się na tym, co robisz. Ponadto treści są bardzo istotne dla pozycjonowania strony, które jest konieczne, by zyskać wejścia na stronę, a tym samym klientów.

  1. 3. Pozycjonowanie strony internetowej

Jest to szereg działań wykonywanych w celu znalezienia się strony w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania, a najlepiej jak najwyżej. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych polega na działaniach prowadzonych zarówno na stronie, jak i poza nią. Działania na stronie polegają na nasycaniu treści odpowiednimi słowami kluczowymi. Słowa lub frazy kluczowe, to nic innego jak to, co wpisujemy w okienko wyszukiwarki, kiedy chcemy coś znaleźć. Działania prowadzone poza stroną są już dużo bardziej złożone. Jest to między innymi  link building, czyli publikowanie w różnych miejscach linków z parametrami „nofollow” i „dofollow”. Są to parametry dla botów wyszukiwarki, które po odczytaniu parametru przechodzą przez link na stronę lub nie. Algorytmy wyszukiwarek są bardzo skomplikowane, dlatego działania SEO warto powierzyć profesjonalistom. Wiąże się to oczywiście z kosztami, ale koszty te przy skutecznym pozycjonowaniu powinny szybko się zwrócić. Ponadto warto też zadbać o wygląd wyniku wyszukiwania. To, że Twoja strona wyświetla się jako pierwsza w wynikach wyszukiwania nie znaczy, że ludzie będą tłumnie na nią wchodzić. Przede wszystkim widzą oni nagłówek. Musi on zachęcać do kliknięcia i najlepiej aby mieścił się w całości, czyli miał nie więcej niż 60 znaków. Pod nagłówkiem jest meta opis czyli kilka zdań o tekście czy podstronie, do której przekierowuje link. On też powinien zaciekawić ludzi i mieścić się w całości w okienku.

  1. 4. Social media

Oprócz strony internetowej warto posiadać konta w social media. Najważniejszym z nich jest Facebook, zkonta którego korzysta najwięcej ludzi. Inne to Twitter, Instagram czy LinkedIn. Podstawą jest jednak konto na Facebooku. Social media dają możliwość kontaktu z klientami oraz publikowania ciekawych informacji i linków do strony. Dają też możliwość reklamowania firmy. Trzeba jednak uważać, co się pisze i publikuje. Warto, by strona na Facebooku miała minimum dwóch administratorów powiązanych ze sobą w managerze firmy. To zabezpieczy przed ewentualną blokadą z powodu jakichś niezamierzonych naruszeń zasad portalu.

  1. 5. Reklamy – bezpłatne i płatne

Promując firmę warto także korzystać z reklam. Reklamy poprzez mailing czy marketing szeptany są zupełnie bezpłatne. Jednak reklamy w social media czy Google AdWords są już płatne. W reklamach najważniejsze jest ustalenie grupy docelowej, do której mają być adresowane. Na Facebooku są one po prostu wyświetlane w aktualnościach użytkowników. Natomiast w wyszukiwarce to sprawa bardzo złożona. Istotna jest nie tylko grupa docelowa, ale także dobór fraz kluczowych. To decyduje czy Twoja reklama wyświetli się w wyszukiwarce, czy nie. Tworzenie reklam także warto oddać w ręce specjalistów. 

0

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.