YouTube jest równie często wybieranym portalem co Facebook. Umożliwia przekazywanie informacji w formie video, czyli połączenia obrazu z dźwiękiem. Niektóre informacje nawet łatwiej przekazać w taki sposób niż poprzez słowo pisane. Jednak zanim założysz kanał, dowiedz się, jak zdobyć wyświetlenia oraz promować się na You Tube.

  1. Jak promować się na YouTube i zdobyć jeszcze więcej klientów?

Internauci mają różne upodobania. Jedni wolą czytać artykuły, a inni oglądać filmy i słuchać słowa mówionego. Jeśli zadbasz o przekazywanie informacji i jednym i drugim, możesz zyskać jeszcze więcej klientów. Jednak nie wystarczy samo założenie kanału i tworzenie filmów. Trzeba postarać się o wyświetlenia i subskrypcje. Jak zdobyć wyświetlenia YT?

  1. Po pierwsze: jakość nagrań

Jakość nagrań to najważniejsza rzecz. Nie chodzi tu tylko o samą jakość przekazywanych informacji. Owszem, to co pokazujesz, powinno być ciekawe dla oglądających. Jednak najistotniejsza jest przede wszystkim jakość techniczna nagrania. Obraz i dźwięk muszą być przede wszystkim odpowiednio zsynchronizowane. Dźwięk nie może wyprzedzać obrazu i odwrotnie. Obraz musi być wyraźny, nie może się zamazywać. Warto zadbać o odpowiednią kolorystykę i światło. Koniecznie trzeba zainwestować w dobrą kamerę, a także wybrać odpowiednie miejsce do nagrywania. Miejsce musi być pozbawione wszelkich innych dźwięków, no chyba że specjalnie chcesz nagrywać coś np. przy jeżdżących samochodach. Jakość dźwięku również musi być jak najwyższa i to zarówno muzyki, jak i tego, co mówisz. Musisz mówić wyraźnie i głośno. Niezbędny będzie więc też dobry mikrofon. 

  1. Po drugie: pozycjonowanie nagrań

Pozycjonowanie kojarzy się przede wszystkim ze stronami internetowymi. Tymczasem na You Tube również trzeba pozycjonować swoje filmy, aby były jak najczęściej wyświetlane i polecane odpowiednim użytkownikom portalu. Podstawą jest tytuł filmu. Powinien zawierać jedno, najważniejsze słowo lub frazę kluczową. Kolejny krok to opis. Pierwsze dwie linijki opisu, to miejsce na następne słowa kluczowe, które mają zachęcić użytkowników do oglądania filmu. Dalszy opis filmu powinien zawierać informacje, o czym on w ogóle jest, jaki temat w nim poruszasz. Możesz też w tym miejscu podać linki do swoich stron internetowych i kont w social media, ale nie należy przesadzać z ich ilością. Kolejna rubryka to miejsce na Tagi, czyli najbardziej pasujące do Twojego filmu słowa i frazy kluczowe. Użyj ich jak najwięcej, nawet powyżej 10. Na koniec należy zadbać także o miniaturkę filmu, która będzie wyświetlała się użytkownikom w wynikach wyszukiwania oraz ewentualnie dodać do 3 hashtagów w opisie filmu. 

  1. Po trzecie: zachęcanie widzów do działań

Nie można zapomnieć w swoich nagraniach o bezpośrednim zwracaniu się do widzów. Nie chodzi tu tylko o przywitanie się na początku i podziękowanie za uwagę na końcu. Trzeba też zachęcać widzów do działania, a więc lajkowania, komentowania, subskrybowania kanału, czy odwiedzenia stron poprzez linki podane w opisie filmu. Warto także zadawać widzom pytania, na przykład co chcieliby zobaczyć w kolejnych filmach, czego chcieliby się dowiedzieć, jak również odpowiadać na zostawiane komentarze i pytania widzów. Co jakiś czas można też organizować jakieś konkursy z niewielkimi nagrodami pasującymi do tematyki filmów.

  1. Po czwarte: promowanie kanału YT

Zanim zaczniesz promować swój kanał YT, musisz o niego odpowiednio zadbać. Przyda się ciekawa miniaturka, opis kanału, tematykę, a także linki do innych swoich stron. Ponadto używaj playlist, które pomogą uporządkować wszystkie filmy w kanale, a także zezwól na rozpowszechnianie swoich filmów, dzięki czemu widzowie będą mogli udostępniać je na różnych stronach. Warto też dodać w filmach napisy. Kanał You Tube warto promować przede wszystkim w social mediach oraz na swojej stronie internetowej czy blogu. Oprócz tego możesz także umawiać się z innymi YouTuberami o podobnej tematyce i grupie docelowej na współpracę w zakresie wzajemnego polecania się i wspólnego nagrywania filmów. Ostatnia opcja to reklamy AdWords, które są już płatne. Mogą to być reklamy w wyszukiwarkach czy też obok filmów lub przed nimi. Oczywiście najważniejszą kwestią jest dla osób, które interesuje promowanie na Youtube cena. Budżet, który chcesz przeznaczyć na reklamy wskazujesz Ty. Od Ciebie zależy ile pieniędzy jesteś w stanie przeznaczyć. Płacisz natomiast jedynie za kliknięcia w reklamy, a nie za same ich wyświetlenia. 


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.