W obecnych czasach social media zmieniają się niemalże z dnia na dzień.

Tematy, którymi żył Internet kilka tygodni temu najprawdopodobniej przeszły już do lamusa.

Zmienia się także forma przekazywania informacji – od wyrastających jak grzyby po deszczu nowych platform social media, po nowe formaty dostępne w tych już dobrze ugruntowanych na rynku.

O to najnowsze trendy w social media 

  1. Obraz mówi więcej niż tysiąc słów

Badania rynku jednoznacznie wskazują, że użytkownicy stają się coraz bardziej leniwi w odbiorze informacji.

O ile długie wywody i analizy wciąż mają się dobrze w przypadku, gdy szukamy konkretnych informacji na dany temat, o tyle coraz mniej osób jest skłonnych poświęcić chociażby minutę na przeczytanie tekstu reklamowego, nawet bardzo zabawnego czy interesującego.

Uwagę przyciąga obraz. Zdjęcia, filmy video zajmują coraz wyższą pozycję w formatach używanych w mediach społecznościowych, konkurencja w nich staje się więc coraz większa.

Kluczem do zainteresowania użytkownika contentem video zdaje się być stary, dobry przepis Alfreda Hitchcock’a – “najpierw trzęsienie ziemii, a później napięcie niech rośnie”.

2. Oddajmy głos głosowi

W rosnącym gąszczu informacji wizualnej coraz trudniej będzie się wybić, w związku z czym bardziej popularna stanie się głosowa forma komunikacji.

Nie mówimy tu bynajmniej o telemarketerach reklamujących swoje usługi drogą telefoniczną, ale o contencie głosowym w social media.

3.  Obowiązkowy TikTok

W początkowym okresie swojego istnienia TikTok mógł się wydawać niepozorny, jednak szybko dostrzeżono jego potencjał.

Na jego przykładzie widać doskonale różnicę pokoleń – jest to platforma zdecydowanie skupiająca młodszych użytkowników Internetu i każda firma celująca w tę grupę wiekową powinna tam obowiązkowo zaistnieć.

Możliwości jest wiele, ale wszystkie mają wspólny mianownik – video ma przykuć uwagę w pierwszych kilku sekundach, bo umiejętność skupiania uwagi przez najmłodszych jest jeszcze niższa, niż ogółu populacji.

4. Wspólna kawka z ulubionym influencerem

Coraz większe znaczenie zdobywać będą social eventy w czasie rzeczywistym, jak chociażby popularne na Facebook’u wspólne oglądanie filmów.

Dla marketerów to doskonała okazja do budowania społeczności wokół marki, jak i utrzymywanie lojalności konsumentów w przypadku dobrze już prosperujących influencerów.

Od dawna wiadomo przecież, że wspólne aktywności spajają społeczność.

5. Tell me a story

Relacje (z ang. stories) okazały się strzałem w dziesiątkę. Badania rynku dowodzą, że użytkownicy zakochali się w tym formacie po uszy i będzie on tylko zyskiwał na popularności.

Wizualny sposób serwowania danych i możliwość ekspresowego przesuwania między jedną a drugą relacją, a do tego ograniczony czas oglądania każdej z nich (spokojnie – można wrócić!) to bardzo mocne combo z ogromnym potencjałem dla promocji marki.

6. Rozszerz swoją rzeczywistość

Psie mordki i kocie uszka dodane do zdjęć mogą być dla wielu użytkowników denerwujące, ale możliwość oglądania swojej twarzy z różnymi, niespodziewanymi dodatkami w czasie rzeczywistym wydaje się być wręcz uzależniająca dla wielu (głównie młodych) użytkowników mediów społecznościowych.

To ważny sygnał chociażby dla branży kosmetycznej, produkującej kosmetyki do makijażu, ale na tym nie kończy się potencjał tego środka przekazu.

Przebranie za ulubioną postać z filmu czy dodanie opaski danej marki to tylko mały ułamek możliwości.

A czy Wy zauważyliście jakieś ciekawe zjawiska w mediach społecznościowych?

Jeśli tak, koniecznie podzielcie się swoimi obserwacjami w komentarzach!


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.